Nájdete nás




Vyhľadávanie

Novinky emailom

    Ak chcete byť informovaní o nových receptoch alebo článkoch o delenej strave, zadajte svoju emailovú adresu:

Partneri

Odporúčame

Delená strava – zásady

Pravidlá Hayovej diéty:

  • Sacharidy sa nemajú konzumovať s bielkovinami a kyslým ovocím.
  • Zelenina, šaláty a ovocie tvoria väčšiu časť jedálnička.
  • Bielkoviny, sacharidy a tuky konzumujte iba v malom množstve.
  • Vyhýbajte sa rafinovaným a priemyselne spracovaným potravinám.
  • Medzi jedlami odlišného zloženia by mal byť časový odstup aspoň 4 hodiny.

Zaujímavosti:

  • veľa celebrít využíva delenú stravu k chudnutiu
  • väčšina lekárov a odborníkov na výživu považuje delenú stravu za nezmysel, niektorí pred ňou varujú ako pred vá žnym zdravotným nebezpečenstvom
  • u nás sa o popularitu delenej stravy postarala Lenka Holas-Kořínková a Vít Chaloupka
  • redukcia váhy nestojí na delenej strave, ale na základe redukcie kalórií v strave, ktorá je pestrá s dostatkom ovocia a zeleniny a s malým množstvom tukov a cholesterolu

Delená strava – jej výhody a riziká

  • delená strava je bohatá na vlákninu, vďaka tomu znižuje riziko rakoviny hrubého čreva
  • vďaka princípu delenej stravy sa vo vašom jedálničku nachádza veľké množstvo zeleniny
  • tým výrazne znižujete energetický príjem stravy a s tým spojené riziko obezity
  • predpísané jedálničky delenej stravy sú často energeticky chudobné a tým pádom nedodávajú organizmu živiny a minerály
  • nesprávne dodržiavanie a pochopenie zásad delenej stravy môže viesť k nárastu hmotnosti
  • u niektorých žien urýchľuje delená strava vznik mentálnej anorexie